Campagne Prikkels & autisme: POP that music!

Maandag 25/3

In het kader van Wereld Autisme Dag 2024 lanceert de Kade vzw een campagne ‘Geprikkeld’.  

 

Mensen met autisme ervaren de wereld op een unieke manier doordat hun hersenen informatie op een andere manier verwerken. Via onze zintuigen nemen we talloze prikkels op. Voor mensen met autisme kunnen deze prikkels te veel, te weinig of verkeerd binnenkomen, waardoor ze soms op een andere manier reageren. Het begrip hiervoor vanuit de omgeving, samen met een aantal kleine aanpassingen, kunnen ervoor zorgen dat autisme voor hen geen beperking hoeft te zijn.  

 

Met de actie 'POP that music' trekt een muziekcaravan rond langsheen de verschillende locaties waar kinderen en jongeren met autisme in de Kade ondersteuning krijgen. De DJ brengt er hun POP-nummers en de jongeren kunnen er iets vertellen over de betekenis van muziek in hun leven. En als traktaat (natuurlijk) een doosje POPcorn. 

 

Deze actie wil het perspectief verbreden dat niet alle prikkels even storend zijn voor mensen met autisme. Muziek kan bijvoorbeeld een aangename prikkel zijn en helpen stress te reduceren. Het is vooral belangrijk om in gesprek te gaan met mensen met autisme en te luisteren met welke kleine veranderingen je hen al een eind op weg kunt helpen.  

 

Volg onze actie op de voet via:

 

Afbeelding met symbool, logo, Lettertype
Automatisch gegenereerde beschrijving  Facebook pagina 'Autisme De kade'

Laatste nieuws

Thuisbegeleidingsdienst Accent in magazine STERK

do - 28/3

Lees meer...

Blikvanger Wereld Autisme Dag 2024: podcastreeks Geprikkeld

ma - 25/3

Lees meer...

Ontdek ons tijdens de Jobweek: 11 tot 17 maart!

do - 15/2

Lees meer...

Minister Hilde Crevits op bezoek in onze Lunchbar Kadet

vr - 9/2

Lees meer...

Infoavond voor kinderen en jongeren met een visuele- of auditieve beperking of een spraak- en taalontwikkelingsstoornis

di - 19/12

Lees meer...